BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, September 8, 2009

Dunia...dunia...

Kesian anak2ku...td time aku jln nak p keja...dua2 blm bangun...msih tdur...A an trus jak aku bw p rumah babysitter di sblh....mnkala kakaknya masih tdur di rumah...aku bgtau mak supaya tgk kan si Bella...ntahla sampai bila aku akan trus bkerja mkn gaji...nak business ...tak tau....mn lg dgn ragam platih yg ada bikin skt ati...mkin dorang rs belajar di GIAT ni mcm honeymoon tingkatan 4....kalo cam dulu...ada platih yg blm lg sampai modul tu mta uda diajar....excited nak dpt ilmu...yg skrg ni...hanya tgu dan trima sj...pas tu lupa...apa kt blajar ni hanya tuk 1 hari jak ka....ada lg suka ketawa kuat2 dlm klas...b'beza btul cara org yg mahu blajr skrg dgn org dulu2...

paling aku ndak suka tu...bila aku ckp 1...dorang ckp 10....mmg pd mula aku ndak stuju tul bila pengurus nak tambah bil pelatih...bkn apa...bila kuantiti da byk susah nak bg tumpuan...bila time mgajar...adala yg sms..bcrita...mengelamun...ntah apa lg..mo marah mmg da marah...ari tu mmg aku btul2 marah...bygkan dorang mkn keropok/kuaci...sampah dorang buang bwh meja...kan ada tong sampah....itu gerenti psl malas....cubalah dorang tunjukkn ckit tanda trima kasih dorang pd org yg bagi peluang dgn dorang tuk msk giat...sudahla blajar free...dorang cuma byr ESR..yuran bj...SKM...aku pun cm mls mo ungkit balik hal2 gini...masuk telinga kanan ...keluar telinga kiri juga....sesi ni aku tak rs pun rapat dgn mn2 platih b'banding sesi sblm ni....kalo kt baik...dorang naik kpala pula...bila kt marah2.... dorang anggap kt ndak suka pula..siapa la bkenan kalo dorang tu ndak pandai ambil ati cg.....aku bkn sensitif tp fikir sendiri la cm mn...

aku pun penah belajar....wpun c pengajar tu kn bayr sekalipun...aku hormat sbb dorang tu nak bg ilmu..kalo kt ambil tak kisah...kt jg yg rugi...ntahla...kalo dulu... budak2 kalo nakal ada yg jadi polis...askar...tentera...tp skrg ni..ndak tau mo jd apa...harap2 dorang jd org yg bguna dlm keluarga dorang...atau keluarga dorang pun mmg jenis tak kisah anak dorang nti nak jd apa....

jadi kpd pelatih2....fikir2kanlah.....peluang dah ada di dpn mata...rebutla dan gunalah peluang itu..

3 comments: