BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 16, 2010

Kes Buang Anak

memang celaka btul la manusia yg buang bayi tu....kalo tidak mampu...bagilah dgn org lain....jgn bunuh dia....ini hari2 d newspaper ada saja ttg bayi yg kena buang...kalo hidup tak pa juga...ini mati kn buang di sungai la...tmpt pembetunganla, mcm jadi 1 trend pula....

ada org lain tu, 7-10 thn kawin...mo anak tak dapat....yg dorang ni mampu beranak...buang anak.....sekali ditakdirkan tak boleh beranak ....padan muka.....bagus tv atau suratkhabar tidak siarkan lagi berita psl ni....sbb jadi ikutan tuk buang bayi.....aku stuju yg DNA budak tu diambil....baru ble tau sepa mak bapa bayi tu...pas tu dihukum gantung saja....kanun keseksaan 302....sebab sama juga dgn membunuh org.....bayi tu bukan org kah? org skrg ni btul2 bperangai cam binatang.....

dlm binatang ada sifat manusia (penyayang) tp dlm manusia ada sifat kebinatangan(buang anak, rogol anak)..kan binatang sj yg ada sifat tu.......

siapa yg dah ada keluarga tu mesti dorang tahu sakitnya melahirkan anak....itukan amanah Allah..ndak sanggup tengok baby yg dibuang tu mati.....tp mesti org yg buang baby tu tak dpt tidur lena pas buang baby dorang.....bertaubatla......fikir 1000x sbm buat tuttttttttttttt dgn pasangan masing2.....atau kawin sj sblm buat.....slps da halal hubungan tu....

1 comments: