BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, January 23, 2009

AMARAN DARI POLIS DI-RAJA MALAYSIA

Berhati- hati kawan2ku tentang
>>masaalah ekonomi yg semakin parah, manusia terdesak melakukan berbagai2
>>cara untuk merompak kita.. Berhati2 semua terutama para wanita.
>>Bahaya..!!! Baru minggu lepas malam Jumaat saya parking kereta
>>diparking awam. Semasa nak balik kerumah saya terperasan ada pelekat kat
>>cermin belakang kereta saya. Bila saya tanggalkan pelekat tu kat rumah,
>>rupa2nya cuma resit pam minyak . Tak lama lepas itu saya terima email
>>ini. " AMARAN DARI PIHAK POLIS - BERHATI2 PADA KERTAS YANG MELEKAT
>>PADA CERMIN BELAKANG KENDERAAN ANDA -- CARA TERBARU UNTUK MENCURI
>>KERETA ( INI BUKAN GURAUAN ) Sedarlah semua! Tolong sebar2kan... Kita
>>berjalan menghampiri tempat parking, membuka kerata dan masuk
>>kedalamnya. Kita start engine kereta dan bersedia untuk berundur. Bila
>>kita melihat cermin belakang untuk melihat kawasan belakang, kita dapati
>>ada kertas yg melekat ditengah2 cermin belakang menghalang pandangan
>>kita. Jadi kita parking balik kereta, buka pintu dan keluar untuk
>>menanggalkan kertas (atau apa jua benda) yang menghalang penglihatan
>>kita tadi. Bila anda sampai dibahagian belakang kereta, pada masa itulah
>>pencuri itu akan keluar dari tempat sembunyinya, masuk kedalam kereta
>>dan memecut pergi.Dia mungkin akan merempuh anda dengan laju semasa
>>mereka melarikan kereta anda. Perasan tak kaum hawa? Saya pasti beg duit
>>kita masih didalam kereta. Jadi sekarang pencuri memperolehi kereta
>>kita, alamat rumah kita, duit kita, dan kunci2 kita. Rumah kita dan
>>kesemua identity kita telah diperolehi! BERHATI-HATI DENGAN CARA
>>BARU YANG DIGUNAKAN Jika kita melihat ada kertas melekat pada cermin
>>belakang kita, teruskan memandu. Tanggalkan kertas itu kemudian. Dan
>>bersyukur kerana anda membaca email ini. Saya harap anda akan hantar
>>email ini kepada kawan2 dan keluarga, terutama wanita. Kesemua maklumat
>>peribadi dan pengenalan diri yang berada di beg tangan anda sudah tentu
>>tidak mahu jatuh ketangan orang lain.

0 comments: