BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 8, 2010

Cantik dan Menyelerakan

*sumber dari isuhangat.net

Chef Wan dapat DatukMungkin belum terlambat isuhangat nak mengucapkan tahniah kepada Datuk Chef Wan. Saya mendengar temuramah Datuk Chef Wan berkenaan pingat Datuk yang dianugerahkan kepada dia pada minggu lepas. Beliau menceritakan pengalaman dia dari bekerja di bank dan membuat part time menjual barangan jualan langsung seperti avon dan amway dari rumah ke rumah sehingga boleh dapat RM10,000 sebulan.

Duit part timenya tulah yang beliau jadikan modal untuk belajar di Amerika Syarikat. Di sana Datuk Chef Wan terpaksa bekerja part time lagi untuk menampung pembelajarannya. Habis kelas pukul 3 Datuk Chef Wan mula bekerja bermacam-macam kerja dari tukang cuci pinggan sehigga pembantu tukang masak. Balik kerja pukul 11 malam setiap hari dan esoknya pergi kuliah semula sehingga akhirnya beliau menjadi pelajar cemerlang dan ditawarkan bekerja di Itali.

Lihatlah bukan mudah nak berjaya. Kisah hidup Datuk Chef Wan ini menunjukkan seorang anak kampung pun boleh berjaya dan menjadi somebody jika rajin berusaha. Tidak mengenal lelah dan putus asa. Cayalah Datuk!

Cerita Datuk Chef Wan tu sebagai intro jer, sebenarnya saya nak berkongsi satu resepi penghias makanan iaitu cengkodok kentang Bunga Ros Kentang. Bukan sahaja cantik,unik dan menarik malah sedap dimakan begitu sahaja..

Selamat mencuba!

0 comments: